preloader
Mám zájem o Několik tipů, kterými si ulehčíte práci na dálku
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Několik tipů, kterými si ulehčíte práci na dálku

Než vypukla pandemie koronaviru, práce na dálku představovala benefit, který byl povolován pouze občas. To se však rapidně změnilo. V současnosti tak práci na dálku nabízí většina společností. A vzhledem k aktuální situaci to vypadá, že home office ve většině firem jen tak brzy neskončí. Tipů a triků o tom, co dělat, abyste se doma zahlceni prací nezbláznili, je všude spousta. Před vámi však stojí ten nejtěžší úkol – a to začít se podle toho řídit.

Rozvržení času

Spousta lidí se v současné době potýká s vyšším pracovním vytížením a nárůstem pracovní doby. Právě kvůli tomu je ještě důležitější umět si rozvrhnout svůj čas.

Jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé nejvíce potýkají, je přechod mezi prací a soukromím. Největší problém to představuje hlavně pro ty, co to mají  Člověk by tak měl zvolit pomalejší start po ránu, tedy nevlítnout do práce hned, jen co se ráno probudí. Měli byste si připravit vydatnou snídani, kterou strávíte bez koukání do displeje mobilu. Taková půlhodina času po probuzení by měla stačit k tomu, abyste se cítili lépe.

Rovněž byste si měli nastavit pevný časový rámec, kdy vaše práce začíná a kdy končí. Po vypršení této doby odkládáte veškeré pracovní záležitosti a věnujete se svému soukromí. V tomto bodě je však důležité být domluvený s kolegy, aby věděli, že v určitou dobu už nic vyřizovat nebudete. To, že jste doma, totiž neznamená, že budete k dispozici 24 hodin denně.

Sdělte ostatním, že vás nemají rušit

Podobně si to nastavte i se členy vaší domácnosti, což může být oříšek zejména, pokud se to snažíte vysvětlit dětem. Pokuste se jim vysvětlit, že se v určitou dobu potřebujete soustředit a nechcete být rušeni. Například jim to můžete určitým způsobem signalizovat, například nasazením sluchátek. V době přestávky pak za nimi zajděte a věnujte jim pozornost. O to víc pak budou respektovat chvíle, kdy vás nemají rušit.

Práci si zorganizujte

Organizace práce je stále stěžejní pro efektivitu. Sepisujte si seznamy věcí, co musíte udělat na další den. A hlavně se podle toho řiďte. Časem zjistíte, že postupně díky tomu zvládnete více práce za méně času. Během práce si také určitě dělejte přestávky. Na rozdíl od práce, kde jste měli možnost si povídat s kolegy například u kávovaru, je třeba si je víc plánovat.

Správný pracovní prostor

K práci byste si měli zvolit jedno určité místo. Pamatujte na to, že místo, kde pracujete bude vaší zónou, kde se jakoby přesunete z domácnosti do pracovního prostředí. Takovým místem by proto rozhodně neměla být postel, protože jde o místo určené k odpočinku. Pokud zrovna nedisponujete vlastní pracovnou, ba ani pracovním stolem, může pro vás být ideální kupříkladu jídelní stůl. U některých profesí, které vyžadují notnou dávku soustředění pak můžete toto místo střídat, například sezením na pohovce.