Jak využít LinkedIn pro marketing
LinkedIn je populární zejména coby místo, kde se profesionálové napříč nejrůznějšími obory propojují s potenciálními zaměstnavateli, kolegy či business partnery. Místo, kde headhunteři hledají vhodné pracovníky a pracovníci zase hledají co nejlepší job. Největší profesní sociální síť ale ve skutečnosti skrývá mnohem více příležitostí. Z pohledu marketéra je to ideální platforma k prezentaci firem a akvizici zákazníků, navíc s dokonalými možnostmi cílení.
Svůj MARCO firemní profil máme na LinkedIn od roku 2009 a během necelých deseti let jsme nasbírali mnoho zkušeností s jeho využitím pro marketing a obchod. Naše know-how jsme odkryli na posledním z naší série workshopů MARCO Academy, a to nejdůležitější jsme pro Vás shrnuli v tomto článku.
Takže jak využít LinkedIn pro marketing a obchod v B2B?
1) Prospecting – vyhledávání potenciálních zákazníků
LinkedIn má v České republice cca 1,6 milionů uživatelů. Je to velmi zajímavá cílová skupina profesionálních kontaktů, ve které se dají najít a zacílit různé segmenty potenciálních zákazníků. Pomocí funkce rozšířeného vyhledávání můžete i v neplacené verzi všechny profily filtrovat podle řady parametrů – osobní profily uživatelů podle pracovní pozice, oboru působení, absolvované školy, geografické lokace či například jazyka. Dále můžete procházet obsah příspěvků, firemní stránky, diskusní skupiny atd.
2) Awareness – navázání dialogu a budování povědomí
Pomocí placeného nástroje LinkedIn InMail můžete oslovit i kontakty 2. a 3. úrovně, a nejste tedy omezeni pouze na kontakty propojené s vaším osobním profilem. InMail je pro sales týmy velice vhodný k zahájení komunikace s potenciálním zákazníkem. Na rozdíl od „cold callingu” zde dosahujeme běžně 15 až 18procentní responze.
3) Engagement – zapojení a angažovanost
Mezi naše nejoblíbenější funkce na LinkedIn patří přehled „Kdo si prohlédl váš profil“. S těmito kontakty, kteří se zajímají o vaše profesionální zkušenosti, je snadné se propojit a postoupit rychle dál. Zvýšit počet osob, které o vás projeví zájem, lze zvýšením vlastní sociální aktivity v rámci sítě. Například komentováním a publikováním příspěvků, aktivitou v rámci diskusních skupin nebo publikováním článků na firemní stránce.
4) Nurturing – propojení s leady
Pro každého, kdo chce využívat LinkedIn naplno, je výhodné průběžně rozšiřovat relevantní kontakty navázané na osobní profil. LinkedIn nabízí více možností, jak si budovat profesionální komunitu kontaktů 1. úrovně. Relevantní kontakty můžete najít například v diskusních skupinách, kde uživatele spojuje společné téma, a žádost o propojení je tak velmi přirozená a většinou rychlá a úspěšná. Pokud žádost uvedete vlastními slovy, můžete dosáhnout i více než 60 % akceptací.
5) Monitoring responsí
Vývoj vaší komunikace s „leady“ můžete sledovat na jednom místě, tzv. Messaging boxu. Najdete zde i chat box. Neztraťte s kontakty spojení a průběžně s nimi zde komunikujte.
6) Call to action
Abyste s vašimi „leady“ postoupili dál v sales funnelu, posílejte follow up reakce na akceptovaná spojení. Pokud to budete dělat dobře, očekávejte od oslovených uživatelů dotazy na vaše zkušenosti a názory či dokonce konkrétní poptávky. Můžete mít zhruba 20 až 40 % odpovědí a pokračovat v sales funnelu k dohodnutí telefonátu nebo osobní schůzky.
7) Budování a prohlubování důvěry
Aktivním používáním LinkedInu podle výše uvedených kroků si můžete postupně vybudovat vaši osobní značku a stát se žádaným opinon leaderem. Nezapomínejte, že v B2B marketingu před uzavřením obchodu funguje proces – generování leadů, vzdělávání leadů, kvalifikování leadů.
Díky těmto sedmi krokům můžete podpořit svůj marketing a obchod zcela bezplatně. Chcete z LinkedIn vytěžit ještě víc? Pak přichází na řadu placené reklamní systémy…