Jak se hledá „místo v tlupě“?
Taky je dobré říct si, proč je užitečné tohle místo znát.
a) budeme vědět, co vlastně od nás ostatní chtějí,
b) zjistíme, proč se k nám chovají tak, jak se chovají,
c) přestaneme mít tak velké iluze o sobě samých a nebo se naopak přestaneme podceňovat.
Příběh jedné z účastnic semináře hodně napoví.
Paní kolem padesáti let, říkejme jí Marta. Celý život pracovala jako asistentka ředitele. Když se firma rozrostla, dostala funkci vedoucí kanceláře ředitele a nové podřízené. To, co do té doby fungovalo, najednou drhlo: návštěvy pana ředitele v ní viděly dobrou vílu, která jim řekne, v jaké je dnes šéf náladě.
Podřízení ředitele v ní viděli pečovatelku, která je bude utěšovat a povzbuzovat. Pan ředitel v ní viděl otloukánka, který vše vždy vyřeší. Její role se lišily případ od případu. Sama vnímala, jak ji unavuje neustálá pohotovost a tlak okolí.
V roli vedoucí sekretariátu už na takové individuální role neměla čas a lidem to začalo vadit. Někteří ji začali považovat za nafoukanou, ředitel sám vlastně nepochopil, že je to funkce odlišná od té předchozí. Společně jsme tedy začaly přemýšlet nad tím, jak se liší funkce nová od té předchozí. Musely jsme například vytvořit její novou náplň práce, která prozatím u pracovní smlouvy chyběla.
Tím, že Marta vzala do vlastních rukou svoje místo v kolektivu, udělala několik věcí:
a) začala narovnávat vztahy v kolektivu, přestaly tolik převládat emoce a lidé lépe věděli, s jakým problémem kam jít
b) posílila sebevědomí svému šéfovi, který díky ní pochopil, že asistentku má vedoucí, ale vedoucí kanceláře ředitele už má skutečně ředitel velké firmy
c) sama si mohla vytvořit takové pracovní prostředí a podmínky, které jí vyhovovaly.
Ujasnění místa v kolektivu také znamená možnost to místo změnit. Když zjistíte, co vám nevyhovuje a po čem toužíte, lépe se hledají cesty, jak toho dosáhnout.
Workshop „Místo v tlupě“ je interaktivní setkání, inspirační zdroj a zároveň místo, kde si všechno můžete vyzkoušet na vlastní kůži. Je pro ty, kteří chtějí přemýšlet sami o sobě a změnit své postavení ve společnosti. Je také pro vedoucí stávajících, ale i nových kolektivů – těm pomůže lépe pochopit situaci mezi lidmi, jejich osobnostní vklady do společné práce a pomůže k efektivnější práci s lidskými zdroji.
Tedy lidově řečeno – zjistíte, co dobrého a jak vyždímat ze svých zaměstnanců, aby měli pocit, že jsou důležití pro vás i pro firmu a aby je práce znovu bavila, a abyste si vy osvojili nové postupy, jak s nimi správně komunikovat.